tantdiamant.blogg.se

Lite tantigt. Lite glittrigt. Lite kul.

Överste Raggsocka, paltmiddag och bonussöndag.

Kategori: Trollet

Fredagen var väldigt tung med en stor tung saknad i bröstet tillsammans med ett litet russinhjärta.
Med insikten att helgen skulle bli lång, fint väder till trots, var jag glad att helgen var inplanerad med massa saker.
Lördagen startade med "fin-frukost" och sen bar det av mot Eriksberg för att hjälpa bästa Íris att flytta sitt bohag hem till Sam. Det blev nog lika mycket "flyttpsykologi" som "flytthjälp", men det var nog minst lika användbart. Små kalla fötter som tinade lite under en upprepad försäkran om att allt kommer att bli bra, man måste våga satsa, osv.
När vi flyttat in ett hem till ett redan fyllt hem, tackade jag nej till flyttpizza och öl, för att ta mig hem till Annakarin och Christer för paltmiddag.
 
Palt är ju någonting som jag fått lära mig att äta egentligen. Det är väl egentligen inte sådär jättegott egentligen (iofs inte så illa som surströmming), om jag ska vara ärlig. Det smakar mest kokt deg med fläsk. Men fläsk är ju gött.
Annars är jag mest för kroppkakor. Kanske inte så stor skillnad egentligen, men det har väl mest med att det sentimentala värdet väger över åt kroppkakor.
Men sen så är det ju hela grejen. Att se tre norrlänningar njuta så de stönar när de äter och liksom äta så mycket så att ja.... den berömda paltkoman uppstår.
Sen pratade vi om A-Ks mage (ja, även hon är med bäbis), drack vin, spelade spel, blev förbannade över dumma frågor i spelet, och sedan gick vi hem.
 
 
Söndagen inleddes med en ensam kopp kaffe i solskenet följt av den årliga loppisen på Nordhemsskolan där lite småfynd gjordes. På min långa checklista hittade jag bara dinosaurier. Typiskt.
 
Sen kom troll! Ja!
Efftersom jag åker upp till Gällivare på torsdag så tar jag några bonusdagar, så jag klarar mig uppe i kalla norrland utan henne.
Det var fint.
Vi gick på påskmarknaden på gatan här i Haga, spelade puttekula och fick blöta sandfläckar på knäna i solskenet. En bra dag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: