tantdiamant.blogg.se

Lite tantigt. Lite glittrigt. Lite kul.

SATC-koder

Kategori: Vänner

Igår gjorde jag tid i min kalender för att träffa käraste Hanna. Hanna och jag gick i samma gymnasieklass tillsammans och firade studenten på den grekiska, något kärleksliberala ön, Mykonos.
En fantastisk resa där Hanna säkerligen skulle kunna ha en hel del info att använda som utpressning mot mig i prekära situationer och egentligen vice versa. Men det gör man ju inte. Som vänner. Eller?
 
Våra dejter brukar vanligtvis spåra ur på något sätt, men vare sig det innefattar en nutella-crêpe, pole dance, tapas på La Sombrita, styrfylla på cykel eller en brandbil, så har vi alltid vansinnigt kul.
Hanna är också en vän som jag kan ha ett helt samtal med, uppbyggt på olika avsnitt ur SATC.
Igår valde vi dock att ta en lugn date hemmavid. Så jag, Hanna och hennes nya Marc by Marc Jacobs, gick för att hämta troll på förskolan efterföljt av att sedan plocka upp sushi och prata om det senaste - i SATC-koder, naturligtvis.
Jag drog en lögn om att det var ovanligt stökigt i lägenheten, Lovisa sprang i skytteltrafik mellan Barnkanalen och köket som informationsåterberättare, och djuren löpte amok, som vanligt.
 
Vi pratade om det som cirkulerar i vårt liv mest nu, som sig bör. Hanna pratade om sin bäbis i magen, jag pratade om min jättebäbis på jobbet. Fast i olika sinneslag. En mycket bra dag.
 
Sushi?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: