tantdiamant.blogg.se

Lite tantigt. Lite glittrigt. Lite kul.

Kontraster

Kategori: Allmänt

Helgen har varit minst sagt händelserik och kontrastfylld.

Lite så jag vill ha det, dock är det svårt att smälta allt och att inte glömma av att andas under tiden.

 

     
 

I fredags kväll blev det utemiddag med fint sällskap i egenskap av Andreas lillasyster med tillhörande pojkvän, ”Suselle”, som vi kallar dem, på "Burgersson" på Övre Husargatan. Tidigare har jag utnämnt ”Johannebar” till stället med stans bästa burgare, men nu är jag beredd att plocka upp Burgersson på förstaplatsen. Speciellt deras ”Pablo” – burgare med avocado, korriander, chili.

Efter middagen var det dags att skynda sig hem.

22.30 väntade jag besök av två av tjejer från Rosenlundstödet. Jag har nyss gått med i deras organisation och är glad att ha fått förtroendet att delta i deras arbete. Detta var andra gången vi skulle ta oss ut i natten med smörgåsar, kaffe och hygienartiklar för att prata med tjejerna. Det är en märklig värld, så är nästan ”alldeles” för verklig för de som vistas i den, och för många som inte vet att den finns: Även overklig.

 Jag var hemma rätt ok tid, 02-ish, sova sova säng.

Lördagen sov jag LÄNGE (eller inte, till typ kl 10, men i alla fall). Frulle och sedan iväg till mitt älskade Hagabad. Träna, bada, basta, för tredje gången den veckan. Ups.

Till kvällen var det dags att sno ihop sig lite snygg, och ta sig till Malin & Dan för inflyttningsfest med vår inflyttningspresent som vi panikköpte på dagen (Kaffe, lösvikt från da Matteo – bra tips!). Fantastiskt trevligt, och även fantastiskt mycket vin. När jag gick och lade mig vid 02-ish var jag bra kalas.

Igår vaknade jag 08, bra mosig i vinskallen. Ut med hunden och vid 09 var det dags att möta upp Molly för vattengympa på Hagabadet. Jag har lyckats snärja in Molly i Spa-träsket ( i alla fall i 3 veckor, till och börja med), och det är fantastiskt trevligt att ha en tjejkompis att gå och träna med.

Efter jag orkat mig genom vattengympan, så kastade vi oss över Hagabadets brunch-buffé. Åh.Herre.Gud.Vad.Gott.

Efter vi fyllt på våra kaloriförråd var det dags att ta sig till Botaniska och "Ung_Cancer" där det igår var ”pärldag”. Då kan alla kan komma dit och pärla ihop armband, till förmån för deras #fuckcancer-kampanj.

Resterande dag spenderandes i fikandets tecken, samt lite planering inför min bästa väns stundande bröllop, där jag ska vara toastmaster.

 Så var helgen slut?!

Är det helg snart igen?

 

Andas.

Kommentarer

  • MT säger:

    Händelserik helg. Jag hinner inte med en bråkdel av det du gör. Hur lyckas du?

    Svar: Jag vet inte? Det är väl bara å göra, tänker jag. Vill man så kan man, osv. :)
    piccolacoccinella.blogg.se

    2013-09-23 | 11:14:53

Kommentera inlägget här: