tantdiamant.blogg.se

Lite tantigt. Lite glittrigt. Lite kul.

Allt är möjligt.

Kategori: Träning

...t.o.m att jag faktiskt kom iväg till gymmet igår.
 
Jamenvisst.
Det tog ett ett tag att komma iväg dock.Hade packat hela träningskitet tills jag kom på: Mitt träningskort?! Letaletaleta.
Hittar det efter ett mindre sammanbrott (I "allt-möjligt-skålen" för att, just det, allt är möjligt). Sen, hittar jag inte mina hörlurar.
Letaletaleta.
Sen, hittar jag inte min telefon.
Letaletaleta.
Sen, hittar jag inte mina nycklar.
Letaletaletaletaletaleta. Ringer Andreas, anklagar honom för att ha snott dem.
Letaletaleta.
Hittar dem i jackfickan, som jag redan letat 3 ggr i.
Sen iväg, glömmer mitt träningskort. Hem igen. Hittar det inte.
Letaletaletaletaletaletaletaletaleta.
Får ett bryt (igen). Hittar det tills slut, FULLT synligt på skrivbordet, "så jag inte skulle glömma det". SEN kom jag iväg. Jobbigaste uppvärmningen någonsin. Puh. Löpbandet var en baggis i jämförelse.
 
 
Så igår sprang jag längre på löpband, för första gången.
Vanligtvis springer jag ute då jag, tja, tycker det känns som om man kutar i någon form av hamsterhjul när man springer inne.
Men det var behagligt av flera anledningar.
Man håller jämnt tempo.
Har koll på hur långt man sprungit (f*ck you, Runkeeper med strulande GPS).
Jag slapp inhalera Bricanyl, då jag har astma/hosta som kommer tillbaka när jag springer och det är kallt ute. (Nu är det ju förvisso inte så kallt ute längre).
 
När jag kom hem, så gled jag i mina arbetskläder.
För ja, jag har jobbat i min mysdress hela veckan hemifrån. Farligt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: