tantdiamant.blogg.se

Lite tantigt. Lite glittrigt. Lite kul.

Volontär-träsket

Kategori: Familjen

Det finns ett par nackdelar med att på i "pittoreska Haga".
Förutom alla marknader runt påsk och jul som gör det omöjligt att komma fram på gatorna, Göta Lejon som marscherar förbi fönstret tutandes en falsk "Oh when the saints go marching in" eller allt ätbart som hamnar på gatan som får corgin att efterlikna någon form av kullerstensplog, så har vi den värsta: alla volontärer!
Herre.Gud.
Man kan inte gå till förskolan (som ligger ca 100 meter bort från oss), utan att stöta på volontärer från Green Peace, Amnesty, Rädda Barnen osv, med frågor slängda efter sig som
"Vill du hjälpa till att ge ett barn mat?"
"Vill du rädda en kvinna från att bli stenad?"
eller som jag och Lovisa fick igår på vägen hem från förskolan:
"Vill du hjälpa till att rädda världen idag?"
Lyckligtvis hade jag min 6-åriga, ovanligt kloka dotter med mig, som svarade:
"Hallå, det är inte 'rädda-världen-dagen' idag! Det är faktiskt våffeldagen!"
Min kloka unge.
 
Sagt och gjort.
Hemma åkte våffeljärnen fram, smet till belgiska våfflor och frasvåfflor slängdes ihop, och goda vänner kom över för att tillsammans med oss idka frosseri medans resten av världen lider. För såna är vi.
Rädda världen gör vi en annan dag.
 
 

Kommentarer

  • JP säger:

    Lo rockar.

    Orelaterat, varför kommer aldrig din blogg ihåg mig trots att jag klickar i det hela tiden? Det är illa när inte ens en bloggtjänst tycker att man är minnesvärd.

    Svar: Ouch.
    piccolacoccinella.blogg.se

    2013-03-27 | 17:34:09
    Bloggadress: http://fitnesstrams.wordpress.com

Kommentera inlägget här: